Tuesday, May 5, 2015

I am so happy, indeed.

Semalam merupakan hari dimana perasaan ku bercampur aduk. aduh aduh aduh duh duh. Happy giler, penat sangat-sangat (sampai lemah longlai balik kerja) sedih and marah. 

Ya Tuhan, sungguh complex ciptaan Mu kerana satu badan ni boleh merasai dan mengalami 4 perasaan ni sekaligus dalam satu hari. Apa-apa pun aku bersyukur sbb kesedihan & kemarahan ni di dahului dengan kegembiraan. 

1. Happy- Alhamdulillah aku dapat result yang sangat memuaskan untuk exam Muet. Seperti tak dijangka keputusan kali ni. Target lagi bawah dari ni, yang dapat berlipat kali ganda. Subhanallah, Alhamdulillah, Zohor tu terus sujud syukur. Macam biasa, cera yang tolong check-kan result memandangkan kredit 0.00 sen bersih! Aha, sedih tak? Tak? oh okay -.- Then, biasanya sebelum dia nak bagitahu result tu, dia bagi ayat pendahuluan dulu haha. "Tahniah miera" "takpe cuba lagi eh" "aku dah tahu dah" haha, tapi kali ni extreme sikit "tung arr.. untung arrrr" haha sengau2 aku baca 'arrr' tu. What! what! tell me. Aku tak suka surprise. haha. Then, lepas dah tahu result tu, terkejut berok bin monyet (huh, dah tak tahu dh keturunan mana satu dulu) mata bolat, hati bagai disambar petir, muka panas seperti kolam air panas. Perut pedih, sampai jadi lapar balik. Tolong lah faham mcm mana saya rasa waktu tu. Please...... 

2. Penat- Fuh, ni nak cerita pum jadi penat sbb terpaksa teringat keadaan semalam. Ulang alik masuk bilik Tuan lebih dari 5 kali ah. Lepas tu mmg tak melekat lah diri yang lemah ini dekat meja sendiri. Pergi sana, sini, meja staff tu, pergi hantar document kat diorang, kena call orang (haa yg ni paling lemah sgt sgt sgt sgt ni) cakap pasal flight booking. ni lah masalah org tak pernah naik kapal terbang ni, so x familiar dgn booking flight tix ni. Aha, pastu salah lah, segan tahu tak segan -.- 

3. Marah- Nak tahu tak, brg yang aku beli online sebulan lepas tak sampai lagi! TAK SAMPAI LAGI! ni bukan barang dari luar negara hantar naik kapal kontena tu. Ni dari kelantan naik van pos laju tu je. Lepas tu minta tracking number, dia ckp hilang. Pui, ni nak meniaga ke tak ni, cmne boleh bagi hilang tracking number cust. pffft sabar sangat ni. 

4. Sedih- sebab aku di bege semalam. Aha, okay fine, duduk kat kasut masing2 eh. Tak payah nak merasa sangat kasut aku ni, sebab dah terlebih comfit dah. 

Harapan harini, ombak lebih tenang dari yang semalam. So, nelayan pon boleh jala-jala ikan. hehe. Okay bye bye muah ciked (girls onlehhhhh)