Sunday, May 24, 2015

L dalam mop

Peristiwa yang sampai sekarang tak pernah luput dari lobe2 otak ni. Peristiwa zaman duduk nursery dulu.The moment was too far long ago but it felt like it was last week.  Haa.. Cakap pasal nursery, aku dari kecik dah duduk dalam penjara u know.


Waktu tu, baru balik dari sekolah agama, ready nak pergi sekolah rendah waktu petang. So mandi lah dua tiga orang dalam satu bilik air. hoho biaselah zaman kecik2 dulu. So, aku tertarik dengan sebatang mop kat tepi sudut 'toilet' tu. Aku amek mop tu and menari dengan dia. Kononnya rasa macam kat prom night menari kat ballrom tu. Ewah, seronok kau amirah ye. Aku pun feeling2 jadi lelaki memandangkan rambut mop tu lebih panjang dari aku, so dia jadi perempuan lah kan. Kawan-kawan pon tengok, aku flip 'rambut' mop tu. Pergh feeling ah!


Cuba nak buat macam dalam filem inggeris. Aku selak rambut dia pelan-pelan.. pelan-pelan....pelan.... TIBA- TIBA ..................... JENG3 ................................... 


NAAAAH! ada benda tersembunyi kat bawah rambut mop tu! Malangnya dia berwarna coklat-hitam, berkilat. BAAAAAAAAAH! Terus baling mop tu and lari keluar. Pastu L tu berlari terkedek-kedek keluar. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ballroon dance entah ke mana, mop entah kemana. Aku benci L!!! 


Sejak tu sampai sekarang, sebelum nak guna mop tu, aku spot kat area bawah rambut mop tu. Lepas dari kejadiam tu, tiada istilah ballroom dance, prom night, romantic2 dengan mop dah. Aku serik. 


**berlalu pergi**